@article { author = {}, title = {Collaborative inter-organizational relationship model to improve supply chain performance in Iranian machine-woven carpet industry}, journal = {Iranian journal of management sciences}, volume = {6}, number = {22}, pages = {1-27}, year = {2012}, publisher = {Iranian Academy of Management science}, issn = {2717-2619}, eissn = {2717-2619}, doi = {}, abstract = {Collaborative inter-organizational relationship is a phenomenon that has attracted the attention of many industries in recent decades. In this research, collaborative inter-organizational relationship model is discussed to improve supply chain performance based on the theories of social exchange and transaction cost. The research sample consists of 150 experts and professional staff working in production companies in supply chain of machine-woven carpets in Iran. Research variables are selected based on previous literature and finalized using combined research methods and exploratory factor analysis. Data is analyzed using confirmatory factor analysis, path analysis model, and structural equation modeling. All hypotheses were supported except two. This research confirms the applicability of collaborative inter-organizational relationship model to supply chain in Iran. Results also suggest that using collaborative inter-organizational relationship model improves supply chain performance in Iranian machine-woven carpet industry.}, keywords = {supply chain,social exchange theory,transaction cost theory,buyer-supplier relationships,collaborative inter-organizational model}, title_fa = {مدل رابطه همکاری میان سازمانی برای بهبود عملکرد زنجیره تامین در صنعت فرش ماشینی ایران}, abstract_fa = {رابطه همکاری میان سازمانی در زنجیره تامین، پدیده ای است که در دهه اخیر توجه بسیاری از صنایع را به خود جلب کرده است. در این پژوهش مدل رابطه همکاری میان سازمانی برای بهبود عملکرد زنجیره تامین در بستر دو نظریه مبادله اجتماعی و هزینه-مبادله مورد بررسی قرار گرفته است. روش این پژوهش توصیفی و همبستگی است. قلمرو زمانی این تحقیق سالهای 1388 و 1389 است. قلمرو مکانی تحقیق نیز شرکت های تولید کننده در زنجیره تامین فرش ماشینی ایران بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارشناسان ارشد و متخصصان مرتبط با زنجیره تامین فرش ماشینی ایران می باشد. اندازه نمونه آماری اخذ شده از جامعه آماری 150 نفر است. متغیرهای فرعی و متغیرهای مشاهده گر تحقیق، از طریق مطالعه تحقیقات پیشین، پژوهش ترکیبی و تحلیل عاملی اکتشافی، استخراج شده اند. به جز دو فرضیه فرعی، تمامی فرضیات فرعی و اصلی تحقیق تایید شدند. یافته اصلی این تحقیق مدل رابطه همکاری میان سازمانی در زنجیره تامین و کاربرد آن در بهبود عملکرد زنجیره های تامین در صنعت فرش ماشینی ایران است.}, keywords_fa = {supply chain,social exchange theory,transaction cost theory,buyer-supplier relationships,collaborative inter-organizational model}, url = {http://journal.iams.ir/article_106.html}, eprint = {http://journal.iams.ir/article_106_15f76e5969092266c740fda2c46ca18c.pdf} } @article { author = {}, title = {Designing and implementation of an effective succession planning in an organization with low formality and knowledge workers}, journal = {Iranian journal of management sciences}, volume = {6}, number = {22}, pages = {27-63}, year = {2012}, publisher = {Iranian Academy of Management science}, issn = {2717-2619}, eissn = {2717-2619}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to identify how internal characteristics of an Iranian organization impact designing and implementation of an effective succession planning. Characteristics of the organization were low formality, rapid growth, working with knowledge workers, and being managed by the owners of the company. Using the “theme analysis” method on data collected from semi-structured interviews, and based on the characteristics of this organization, proper methods and other considerations for the implementation of each step of succession planning were analyzed. Some primary theoretical propositions have been developed for future research to identify the proper methods of implementing succession planning steps in similar conditions.}, keywords = {برنامه¬ریزی جانشین¬پروری,رسمیت پایین,رشد سریع سازمان,مدیران و مالکان مشترک,کارکنان دانش¬محور,امکان¬سنجی اجرای برنامه}, title_fa = {ملاحظات طراحی و پیاده¬سازی اثربخش نظام جانشین¬پروری در یک شرکت با رسمیت پایین و کارکنان دانش¬محور}, abstract_fa = {هدف این مطالعه موردی، شناسایی تأثیر ویژگی¬های درونی یک سازمان بر طراحی و پیاده¬سازی اثربخش نظام جانشین¬پروری می¬باشد. ویژگی¬های سازمان مورد مطالعه عبارتند از: رسمیت پایین، برخورداری از رشد سریع، وجود کارکنان دانش¬محور، و برخورداری از مالکان و مدیران مشترک. در این تحقیق با استفاده از روش تجزیه و تحلیل تم بر روی داده¬های حاصل از مصاحبه¬های نیمه-ساختاریافته، روش¬های مناسب اجرای هر گام از برنامه جانشین¬پروری و ملاحظات پیاده¬سازی این برنامه در هر گام، بر اساس ویژگی¬های خاص این شرکت، مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس پیشنهادهای نظری اولیه¬ای برای تحقیقات آتی ارائه شده است تا بتوان با استفاده از آنها، روش¬های مناسب اجرای هر گام از برنامه¬ جانشین¬پروری و نیز ملاحظات پیاده¬سازی ناشی از شرایط سازمانی را در شرایط مشابه شناسایی نمود.}, keywords_fa = {برنامه¬ریزی جانشین¬پروری,رسمیت پایین,رشد سریع سازمان,مدیران و مالکان مشترک,کارکنان دانش¬محور,امکان¬سنجی اجرای برنامه}, url = {http://journal.iams.ir/article_107.html}, eprint = {http://journal.iams.ir/article_107_0b6751c95f9487ec94c587c097eac219.pdf} } @article { author = {}, title = {Social capital as the key lever in improving team effectiveness}, journal = {Iranian journal of management sciences}, volume = {6}, number = {22}, pages = {61-78}, year = {2012}, publisher = {Iranian Academy of Management science}, issn = {2717-2619}, eissn = {2717-2619}, doi = {}, abstract = {increased in the recent decades. This trend justifies the need for focusing on team dynamics and also on the key factors affecting team effectiveness. This study tends to introduce a model including perceived organizational support (POS), organizational citizenship behavior (OCB) and social capital, which improve team effectiveness. A conceptual model was constructed and the relationships between the variables were tested. Structural equation modeling (SEM), “SPSS” and “LISREL” software have been used to analyze the data collected through questionnaire. Results confirm the appropriateness of the suggested structural and measurement models and except the relationship between POS and social capital, all the assumed relationships in the structural model are statistically significant. The proposed model can be used as a guideline for executives who plan to improve team effectiveness in their organizations.}, keywords = {Team effectiveness,Organizational citizenship behavior,perceived organizational support,Social capital}, title_fa = {تبیین سرمایه‏ی اجتماعی به عنوان اهرمی کلیدی در ارتقای اثربخشی تیمی}, abstract_fa = {استفاده از تیم¬ در سازمان‏ها به منظور بهره¬مندی از هم¬افزایی موجود در کار تیمی و همچنین ایجاد ظرفیت جهت تطبیق هرچه بهتر سازمان با محیط، روندی است که در دو دهه‏ی اخیر شتاب فزاینده‏ای به خود گرفته است. روندی که ضرورت پرداختن به پویایی¬های تیمی و انجام پژوهش‏هایی با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای اثربخشی تیم¬ها را بیش از پیش تبیین می‏کند. پژوهش حاضر به ارائه‏ی مدلی در راستای تبیین عوامل ارتقادهنده‏ی اثربخشی تیمی می‏پردازد که عبارتند از متغیرهای کلیدی حمایت ¬سازمانی ادراک‏شده، رفتارهای شهروندی سازمانی و سرمایه‏ی اجتماعی. در این راستا روابط میان متغیرهای ذکر‏شده در قالب مدلی مفهومی ارائه و به صورت هم‏زمان آزمون شد. ابزار گردآوری داده پرسشنامه است و جامعه‏ی آماری کارکنان شرکت مخابرات هستند. یافته¬ها حاکی از برازش مناسب مدل¬های اندازه¬گیری و مدل ساختاری پژوهش است و کلیه‏ی روابط مفروض در مدل به جز رابطه‏ی بین متغیرهای حمایت سازمانی ادراک‏شده و سرمایه‏ی اجتماعی معنادارند. مدل برازش¬شده می¬تواند راهنمای مناسبی برای اقدام مدیران در جهت ارتقای اثربخشی تیمی باشد.}, keywords_fa = {Team effectiveness,Organizational citizenship behavior,perceived organizational support,Social capital}, url = {http://journal.iams.ir/article_108.html}, eprint = {http://journal.iams.ir/article_108_c2efe82f265a4bf9ef6b2868bc177b8b.pdf} } @article { author = {}, title = {A survey to investigate mediated role of Perception of organizational support in relation with perception of effective communication and Functional organizational behavioral}, journal = {Iranian journal of management sciences}, volume = {6}, number = {22}, pages = {79-99}, year = {2011}, publisher = {Iranian Academy of Management science}, issn = {2717-2619}, eissn = {2717-2619}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {Perception of effective communication,Perception of organizational supportiveness,Commitment,job satisfaction,job involvement}, title_fa = {نقش درک حمایت سازمانی در رابطه‎ی بین ارتباطات مؤثر و کارکردهای رفتار سازمانی}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {Perception of effective communication,Perception of organizational supportiveness,Commitment,job satisfaction,job involvement}, url = {http://journal.iams.ir/article_149.html}, eprint = {http://journal.iams.ir/article_149_1866f8c09e31064fbc3cb5e3caf8dce0.pdf} } @article { author = {}, title = {Identifying the key success factors in the upstream sector of oil and gas industry in Iran}, journal = {Iranian journal of management sciences}, volume = {6}, number = {22}, pages = {101-124}, year = {2011}, publisher = {Iranian Academy of Management science}, issn = {2717-2619}, eissn = {2717-2619}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {: Key success factors,oil and gas industry,theoretical framework,comparative analysis}, title_fa = {شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در بخش بالادستی صنعت نفت و گاز ایران}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {: Key success factors,oil and gas industry,theoretical framework,comparative analysis}, url = {http://journal.iams.ir/article_150.html}, eprint = {http://journal.iams.ir/article_150_e515e9b060fae0059d6a50dfc916ce9e.pdf} } @article { author = {}, title = {Service-oriented architecture: A pattern for measuring the level of operational cooperation among SMEs}, journal = {Iranian journal of management sciences}, volume = {6}, number = {22}, pages = {125-144}, year = {2011}, publisher = {Iranian Academy of Management science}, issn = {2717-2619}, eissn = {2717-2619}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {: Interoperation,service-oriented architecture,SMEs,capability maturity model,value network}, title_fa = {معماری خدمت‏گرا، الگویی برای سنجش سطح الزامات همکاری عملیاتی میان بنگاه‏های کوچک و متوسط}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {: Interoperation,service-oriented architecture,SMEs,capability maturity model,value network}, url = {http://journal.iams.ir/article_151.html}, eprint = {http://journal.iams.ir/article_151_bfb45950ead8c93d253c45d642c551e3.pdf} } @article { author = {}, title = {The effect of emotional intelligence on the effective communication of bank branch managers in Tehran}, journal = {Iranian journal of management sciences}, volume = {6}, number = {22}, pages = {145-158}, year = {2011}, publisher = {Iranian Academy of Management science}, issn = {2717-2619}, eissn = {2717-2619}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {Intelligence,emotion,emotional intelligence,communications,effective communication}, title_fa = {تأثیر هوش‌ هیجانی بر ارتباطات اثربخش مدیران شعب بانک ‌ملت در شهر تهران}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {Intelligence,emotion,emotional intelligence,communications,effective communication}, url = {http://journal.iams.ir/article_152.html}, eprint = {http://journal.iams.ir/article_152_0fb9a1c6c8dd3ce3b99bbbd4d64bd5d9.pdf} }