@article { author = {Aghajani, Mohammad Saeed and Ahmadiye, Mohammad Amin and Khalili Nasr, Arash}, title = {Quantitative Evaluation of Sustainable Competitive Advantage by Defining CSV}, journal = {Iranian journal of management sciences}, volume = {10}, number = {39}, pages = {116-131}, year = {2015}, publisher = {Iranian Academy of Management science}, issn = {2717-2619}, eissn = {2717-2619}, doi = {}, abstract = {To understand why CSV often goes away and how important strategic thinking is, a manager should understand the relationship between competitive advantage, value creation, and business strategy. Every manager knows something about those things individually. Competitive advantage means outperforming competitors along dimensions like cost, technological capability, and acquisition of raw materials or providing superior value to customers. Value creation is the increase in shareholder value, which requires that the company earn more than its cost of capital, but not every manager understands how competitive advantage and shareholder value interact. A sound strategy generates both: for a strategy to win in the marketplace, it must create sustainable advantage; only when a strategy wins in the marketplace, it can generate sustainable shareholder value. In this paper, we will define and analyze shareholder value creation. To help us understand this concept better, we will use Iranian Banks, between 2007 and 2014. To obtain the created shareholder value, we must first define the increase of equity market value, the shareholder value added, the shareholder return, and the required return to equity. We have collected necessary data through Comprehensive Database of All Listed Companies. Results show that 45 percentage of total created shareholder value in banking industry created by only two leading Iranian banks.}, keywords = {Shareholder Value Creation,Sustainable Competitive Advantage,Strategic management}, title_fa = {(مقالات این شماره فصلنامه، به مقالات منتخب سیزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت اختصاص یافته است.)ارزیابی کمی ‌مزیت رقابتی پایدار موسسات بانکی کشور با معرفی معیار مالی CSV}, abstract_fa = {در دنیای رقابتی امروز، خلق ارزش برای مشتریان و سهامداران، هدف اصلی شرکت‌ها می‌باشد. اقتصاد به هم پیوسته جهانی، پارادایم جدیدی در مفهوم ارزش شرکت از منظر سهامداران پدید آورده است. دیگر، دارایی‌های مشهود و نقدینگی، منشاء اولیه و اصلی ارزش بنگاه را تشکیل نمی‌دهند و عواملی همانند دارایی‌های نامشهود و الگوی نوین سازمانی مبتنی بر استراتژی‌مداری و ارزش‌آفرینی است که بیش از پیش مورد توجه می‌گیرد. از طرفی به دنبال پیشرفت فناوری اطلاعات، انتظارات سرمایه‌گذاران از اطلاعات و معیارهای کاراتر  برای ارزیابی و تصمیم‌گیری بالاتر رفته است. به همین جهت معیارهای مالی راهبردی، بهتر می‌تواند منعکس کننده عملکرد مالی سازمان‌ها و مزیت رقابتی پایدار آن‌ها باشد. معیار ارزش خلق‌شده سهامداران، با در نظر گرفتن پارامترهایی نظیر ارزش بازار سهام، میزان سود تقسیم شده و افزایش سرمایه، هم می‌تواند سرمایه‌گذاران را در انتخاب پرتفوی سرمایه‌گذاری با بازده مناسب‌تر کمک نموده و هم به مدیران جهت فهم بهتر استراتژی‌های رقابتی کمک می‌نماید. در پژوهش حاضر، مفهوم معرفی شده، در نظام بانکداری کشور مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا، 14 بانک پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی شش دوره زمانی (1388 لغایت 1393) ارزیابی و رتبه‌بندی شدند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد بیش از 45% مجموع ارزش خلق شده در صنعت، تنها توسط دو بانک با میزان تقریبا یکسان صورت پذیرفته است در حالیکه مقدار متوسط آن در صنعت 7% بوده می‌باشد.}, keywords_fa = {مفاهیم کلیدی: ارزش خلق‌شده سهامداران,مزیت رقابتی پایدار,مدیریت استراتژیک}, url = {http://journal.iams.ir/article_217.html}, eprint = {http://journal.iams.ir/article_217_078eb6ee485ea4de2a05e99f467d7d0f.pdf} }