@article { author = {Charkhchi, Roxaneh and Toloie Eshlaghy, Abbas and Alborzi, Mahmood}, title = {A dynamic model for evaluating innovation in organization : A study in automobile industry}, journal = {Iranian journal of management sciences}, volume = {12}, number = {47}, pages = {54-75}, year = {2017}, publisher = {Iranian Academy of Management science}, issn = {2717-2619}, eissn = {2717-2619}, doi = {}, abstract = {Due to rapid changes of organization environment, competitiveness and ultimate survival of an organization depend on its capability of creating innovation. Innovation can leads to commercial success and market leadership. It also creates value for stakeholders and ultimately causes economic growth and improves life standards. Due to the importance of innovation in organization and its role in survival of an organization in current competitive and dynamic environment, this paper reviews the past researches related to innovation while its main objective is creating a new model to improve the innovation evaluation system in automobile industry. It identifies two main dimensions of innovation which are technological and management innovation. Then key indicators of these two types of innovation and their relationships are extracted. Then comments of technology managers and university professors were collected by questionnaires and interviews. At last, with the approval of the experts, it presents a dynamic model of evaluating innovation in order to help the managers to improve the innovation level in their organization.}, keywords = {Innovation,Technological innovation,Management innovation,Innovation evaluation}, title_fa = {طراحی مدل پویای ارزیابی نوآوری در سازمان : مطالعه ای در صنعت خودرو}, abstract_fa = {با توجه به تغییرات سریع در محیط های سازمانی، رقابت پذیری و بقای نهایی یک سازمان به توانایی آن در ایجاد نوآوری در سازمان بستگی دارد. نوآوری میتواند منجر به موفقیت تجاری و امکان رهبری بازار گردد و برای ذینفعان ایجاد ارزش نماید و در نهایت باعث رشد اقتصادی و بهبود استانداردهای زندگی در سطوح مختلف گردد. با توجه به اهمیت نوآوری و نقش آن جهت بقای سازمان در محیط پویا و رقابتی امروزی، مقاله حاضر با هدف ارائه مدلی جهت ارتقای سیستم ارزیابی نوآوری در صنعت خودرو به روش توصیفی و با رویکرد مدلسازی انجام شده است. در این مقاله به بررسی پژوهش های انجام شده در زمینه نوآوری پرداخته و در نهایت دو بعد اصلی یعنی نوآوری تکنولوژیکی و مدیریتی شناسایی شدند. سپس شاخص های کلیدی این دو بعد در ارزیابی نوآوری استخراج شدند. نظرات کارشناسان و خبرگان در مورد شاخص ها و ارتباط میان آنها از طریق ارائه پرسشنامه و نیز مصاحبه با آنها و نیز تحلیل تم جمع آوری شد. خبرگان شامل 16 تن از مدیران فناوری شاغل در صنعت خودرو و نیز اساتید دانشگاهی بودند که در زمینه نوآوری و تکنولوژی تخصص داشتند. درنتیجه با توجه به شاخص ها و ارتباطات میان آنها، مدلی جامع جهت ارزیابی نوآوری با تأیید خبرگان این امر ارائه شده است. این مدل می تواند به مدیران شرکت های خودروسازی در ارتقای سطح نوآوری در سازمانشان کمک نماید.}, keywords_fa = {نوآوری,نوآوری تکنولوژیکی,نوآوری مدیریتی,ارزیابی نوآوری}, url = {http://journal.iams.ir/article_268.html}, eprint = {http://journal.iams.ir/article_268_f906cd599914d80cad6a82d1ed166cde.pdf} }