%0 Journal Article %T نقش ابعاد ریسک ادراک‏شده‏ی مشتریان بانک‏ها در پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران %J فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران %I انجمن علوم مدیریت ایران %Z 2717-2619 %D 2012 %\ 01/05/2012 %V 5 %N شماره 20 %P 49-68 %! نقش ابعاد ریسک ادراک‏شده‏ی مشتریان بانک‏ها در پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران %K بانکداری اینترنتی %K پذیرش %K ابعاد ریسک ادراک‏شده %R %X با رشد روزافزون فناوری اطلاعات و بازار رقابتی موجود در حوزه‏ی بانکی ایران، شاهد آن هستیم که موضوع پذیرش بانکداری الکترونیک توسط مشتریان، مورد توجه بانک‏ها قرار گرفته است. یکی از مفاهیم کاربردی در ارائه‏ی خدمات الکترونیک بانکی، بانکداری اینترنتی (IB) است. این پژوهش به بررسی تأثیر مفهوم ابعاد ریسک ادراک‏شده‏ی مشتریان بر نیت آن‏ها در پذیرش IB پرداخته است. نتایج حاصل‏شده از به‏کارگیری مدل‏یابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که ریسک‏های زمانی، کارایی، امنیتی، مالی و حریم خصوصی، ریسک‏های اصلی کاهش‏دهنده‏ی نیت مشتریان برای پذیرش IB هستند و ریسک اجتماعی دارای تأثیر منفی بسیار جزیی می‏باشد. با توجه به نتایج، پیشنهادهای مدیریتی نیز در جهت کمک به بانک‏ها برای کاهش تأثیر منفی این ریسک‏ها در پذیرش IBتوسط مشتریان ارائه شده است. %U http://journal.iams.ir/article_88_f07db12c2fefaaccc84ac8e904631a45.pdf