TY - JOUR ID - 157 TI - تاثیر شخصیت برند بر وفاداری برند: بررسی نقش میانجی¬سازه¬های تاثیر، اعتماد و ترجیح برند JO - فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران JA - JIAMS LA - fa SN - AU - رضایی دولت آبادی, حسین AU - خزائی پول, جواد AU - امانی, مجتبی AD - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه اصفهان AD - AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی- تحول، دانشگاه اصفهان Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 8 IS - 29 SP - 59 EP - 72 KW - شخصیت برند KW - وفاداری نسبت به برند KW - تاثیر برند KW - اعتماد برند KW - ترجیح برند DO - N2 - چکیده برند یک ابزار قدرتمند در تنظیم منابع جهت رسیدن به هدف‌های سازمان و به‌عنوان یک ابزار برای ایجاد چالش‌های چندگانه شرکت‌ها معرفی شده است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری برند می‌باشد. که در آن سازه‌های تاثیر، اعتماد و ترجیح به عنوان متغیرهای میانجی مطالعه شده است. جامعه آماری پژوهش مصرف کنندگان محصولات ایران خودرو در شهر اصفهان می‌باشند که پرسشنامه میان214 نفر از آنان به صورت تصادفی طبقه‌ای توزیع شد. در این پژوهش برای تحلیل فرضیه‌ها و بررسی برازش مدل پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد که متغیر‌های میانجی مورد تایید قرار می‌گیرد، به عبارت دیگر یافته‌های این پژوهش، اهمیت نقش شخصیت برند بر تاثیر برند، ترجیح برند و اعتماد به برند را در پیش بینی وفاداری به برند را تایید می کند. UR - http://journal.iams.ir/article_157.html L1 - http://journal.iams.ir/article_157_3905288623c2d8355c9ccc6ac7c5bdcb.pdf ER -