TY - JOUR ID - 288 TI - تاثیر امنیت اجتماعی بر تصویر ذهنی گردشگران خارجی از ایران: بررسی نقش تجربه ، ارزش‌ها و نگرش‌ها JO - فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران JA - JIAMS LA - fa SN - AU - منصوری مؤید, فرشته AU - یاوری گهر, فاطمه AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران AD - استادیار گروه مدیریت گردشگری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 13 IS - 50 SP - 134 EP - 158 KW - امنیت اجتماعی KW - تصویر ذهنی گردشگران KW - تجربه KW - ارزش KW - نگرش DO - N2 - امنیت از شاخص های اساسی رفاه انسان‌ها محسوب می شود و چرخ‌های رشد و تعالی جامعه و افراد آن در گرو  تامین این نیاز اساسی است. گردشگری به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه و رفاه اقتصادی بیشتر کشورها در سایه وجود امنیت اجتماعی می تواند به رشد و بالندگی منتهی گردد. لذا وجود امنیت به عنوان یکی از اثرگذارترین شاخص های جذب گردشگر همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است. در پژوهش حاضر سعی شده است تا از میان متغیرهای اثرگذار بر تصویر ذهنی گردشگران، به بررسی تاثیر امنیت اجتماعی، با در نظر گرفتن نقش تجربه، ارزش ها و نگرش های گردشگران، در میان گردشگران خارجی در سال 1396 از ایران بازدید کرده اند، پرداخته شود. برای این منظور پرسشنامه ای طراحی گردید و روایی و پایایی آن مورد سنجش قرار گرفت. سپس به صورت در دسترس در میان 419 نفر از گردشگران خارجی توزیع شد. نتایج تحلیل داده‌ها، حاکی از تاثیر مثبت و معنادار حضور متغیرهای تجربه، ارزش ها و نگرش‌های گردشگران در ارتباط اثرگذار امنیت اجتماعی بر تصویر ذهنی گردشگران خارجی از ایران می باشد. UR - http://journal.iams.ir/article_288.html L1 - http://journal.iams.ir/article_288_b5b34357b1482e02f427c95c457436d6.pdf ER -