TY - JOUR ID - 290 TI - طراحی و تبیین مدل وفاداری مشتریان در محیط چند فرهنگی JO - فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران JA - JIAMS LA - fa SN - AU - صداقت آهنگری حسین زاده, وحید AU - خداداد حسینی, سید حمید AU - کرد نائیج, اسد الله AU - لولاآور, منصوره AD - گروه مدیریت بازرگانی - دانشکده مدیریت و اقتصاد - دانشگاه تربیت مدرس AD - استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران AD - استادیار، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 13 IS - 51 SP - 21 EP - 40 KW - محیط چند فرهنگی KW - فرهنگ بازار KW - فرهنگ فروشنده KW - رفتار فروشنده KW - وفاداری مشتری DO - N2 - از جمله اهداف بازاریابی، تبدیل مصرف کننده به مشتری وفادار بوده و در این راستا تعامل و ارتباط فروشنده با مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل سازنده فرهنگ بازار،فرهنگ فروشنده، رفتار فروشنده و محیط و چگونگی تاثیر این عوامل بر ایجاد وفاداری مشتریان در کافی شاپ های شهر تهران است. این پژوهش پیمایشی با مشارکت تعداد 25 کافی شاپ و 400 نفر مشتریان آنها انجام گردید. یافته های پژوهش نشان داد، رقابت به عنوان عامل محیطی، اجتماعی سازی، مشتری مداری، مهمان نوازی به عنوان عوامل فرهنگ بازار، احترام و پاسخگویی به عنوان فرهنگ فروشنده و مراقبت کردن و شنونده خوب بودن به عنوان رفتارهای مطلوب فروشنده، بر وفاداری مشتری تاثیر گذارند. همچنین،نتایج نشان داد محیط چند فرهنگی بر فرهنگ بازارو فروشنده; فرهنگ بازار بر رفتار وفرهنگ فروشنده; فرهنگ فروشنده بر رفتار فروشنده و رفتار فروشنده بر وفاداری مشتری تاثیرگذار است. UR - http://journal.iams.ir/article_290.html L1 - http://journal.iams.ir/article_290_a81b4109b8c561668b64948e96954c96.pdf ER -