TY - JOUR ID - 313 TI - سازمان های بخش عمومی چگونه کارآفرین می شوند؟ JO - فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران JA - JIAMS LA - fa SN - AU - فیض بخش, سید علیرضا AU - کریمی, آصف AU - عربشاهی, سمانه AD - استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران AD - استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران AD - دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی و کسب و کار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران،قم، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 14 IS - 55 SP - 1 EP - 23 KW - کارآفرینی عمومی KW - کارآفرینی سازمانی KW - نوآوری سازمانی KW - سازمان های عمومی KW - بخش عمومی DO - N2 - امروزه، محیط بیرونی بسیاری از سازمان‌های بخش عمومی را میتوان به صورت بی نظمی روز افزون، تحمیل یک پویایی، تهدید، و مجموعۀ پیچیدهای از شرایط برای مدیران توصیف کرد. در چنین شرایطی کارآفرینی بخش عمومی از طریق تأکید بر انعطاف‌پذیری، سازگاری، سرعت، و نوآوری، میتواند پاسخ استراتژیک مؤثری به بی نظمی های محیطی باشد. با این وجود علیرغم توجه گسترده به موضوع نوآوری و کارآفرینی در بخش عمومی در سطح جهانی، هنوز شواهد کمی بر وجود یک پارادایم و مدل تأیید شده مشاهده می‌شود. پژوهش حاضر با استفاده از روش فراترکیب، در پی پاسخگویی به سه سوال است؛ کارآفرینی بخش عمومی چگونه در ادبیات تعریف شده؟ پیشایندها یا پیش‌نیازهای پیاده-سازی کارآفرینی در سازمان‌های بخش عمومی کدامند؟ و چه پیامدها و خروجی‌هایی را می‌توان از پیاده‌سازی کارآفرینی در سازمان‌های عمومی،انتظار داشت؟ تحلیل کدگذاری‌ها و ترکیب محتوای مقالات منتخب از سه پایگاه اطلاعات علمی در فاصلۀ سال‌های 2000 تا 2016، به شکل مدلی در سه سطح فردی، سازمانی و محیطی استخراج و در این مقاله معرفی شده است.     UR - http://journal.iams.ir/article_313.html L1 - http://journal.iams.ir/article_313_c6841c5095488f4ecd05cb5475ac3e2a.pdf ER -