TY - JOUR ID - 359 TI - مرور نظام مند و چند سطحی ادبیات بازسازی اعتماد: رهنمودهایی برای پژوهشگران JO - فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران JA - JIAMS LA - fa SN - AU - محمودزاده, سید مجتبی AU - دهدشتی شاهرخ, زهره AU - سید نقوی, میر علی AU - عبدالهی, هادی AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی ،دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی،تهران،ایران AD - استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. AD - دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری،دانشگاه علامه طباطبائی،تهران،ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 16 IS - 63 SP - 53 EP - 102 KW - اعتماد KW - ابعاد اعتماد KW - بازسازی اعتماد KW - مکانیسم ها و استراتژی های بازسازی اعتماد KW - روش مرور نظام مند ادبیات DO - N2 - محققان طی چند دهه اخیر نشان داده اند که اعتماد می تواند پیامد های مثبت بسیاری در سطوح فردی ،گروهی و سازمانی داشته باشد.همچنین، ادبیات موجود در حوزه اعتماد همواره به شکننده بودن آن اذعان داشته است.ایجاد اعتماد در روابط موجود در هریک از سطوح یاد شده موضوع بسیار مهمی بوده؛ لیکن بازسازی اعتماد از دست رفته مسئله ای متفاوت و پیچیده تری است که حسب بررسی های بعمل آمده از اوایل دهه 1990 میلادی مورد توجه محققین و متخصصان منابع انسانی قرار گرفته است.هدف این پژوهش ،  مرور نظام مند ادبیات حوزه بازسازی اعتماد جهت انجام مقایسه پژوهش های این حوزه، استخراج انواع استراتژیها و مکانیسم های بازسازی اعتماد، شناسایی خلاهای پژوهشی و ارائه پیشنهاداتی در این حوزه است. برای این منظور، با استفاده از روش مرور نظام مند ادبیات به عنوان یک روش تحقیق، کلیه مطالعات مرتبط با موضوع بازسازی اعتماد در سطح بین الملل، جستجو و تحلیل شدند. نتیجه این پژوهش، شناسایی آخرین و پیشرفته‌ترین دستاورد ها در زمینه بازسازی اعتماد در هریک از سطوح فردی،گروهی و سازمانی است. در آخر نیز، نقاط شروع فراوانی برای انجام پژوهش های بیشتر در این حوزه علمی پیشنهاد شده است.نوآوری عمده این پژوهش از نوع نوآوری در حوزه اجرا یا قلمرو مکانی و بازه زمانی است.  UR - http://journal.iams.ir/article_359.html L1 - http://journal.iams.ir/article_359_4e3fcb3edec54cc5b03b55b7b095eec4.pdf ER -