- آذر، عادل، امیرخانی، طیبه(1391). بودجهریزی عمومی: نهادهای بودجهریزی و بودجه محلی، تهران: انتشارات سمت.
- آذر، عادل، امیرخانی، طیبه(1395). سیاهچالههای بودجه در نظام بودجهریزی ایران، مدیریت دولتی، 8(4)، 590-571.
- اشتریان، کیومرث. (۱۳۸۶). رابطهی قدرت سیاسی-دیوانی و بودجه(مطالعه موردی موافقت نامه بودجه جاری نهاد ریاست جمهوری). فصلنامه سیاست، ۳۷(۲)،۱-۲۴.
- بیدآبادی، بیژن (۱۳۸۴)، پیامدهای تامین مالی کسری بودجه از طریق انتشار پول جدید،
مسائل سیاست گذاری های کلان اقتصادی در ایران، مجموعه مقالات موجود در سایت
www.ieicenter.com
- حاجی یوسفی، امیر محمد. (1378). دولت، نفت و توسعه اقتصادی در ایران،تهران: انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی
- چشمی، علی(1397). دولت و درک شفافیت، نشریه تجارت فردا، شماره 307.
- صبوری، مصطفی. (۱۳۸۶). شفافیت بودجه ای و نقش حسابداری دولتی. حسابرس۳۷، ۵۰-۵۷.
- ضمیری، عبدالحسین، نصیریحامد، رضا (1389). حکمرانی مطلوب و نقش شفافیت در تحقق آن. پژوهشنامه علوم اجتماعی، 52(1)، 173-224.
- قاسمی، محمد(1391). حاکمیت دوگانه در بودجهریزی، تجارت فردا، شماره 29.
- نورث، داگلاس(1385). نهادها، تغییرات نهادی و عملکرد اقتصادی، ترجمه محمدرضا معینی، تهران، انتشارات سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
- یزدانیزنوز، هرمز. (1388). بررسی نقش شفافیت در تحقق حکمرانی مطلوب. حقوق عمومی، 5(2), 49-70
- Bastida, F., & Benito, B. (2007). Central government budget practices and transparency: an international comparison. Public Administration, 85(3), 667-716.
- Blondal, J. R. G., Jennifer–Murphy, M. (2002). OECD Best Practices for Budget Transparency. OECD Journal on Budgeting, 1(3).
- Bellver, A., Kaufmann, D.(2005). Transparenting transparency: Initial empirics and policy applications, Preliminary draft discussion paper presented at the IMF conference on transparency and integrity, held on July 6th-7th, 2005.
- Braun, V., Clarke, V. (2006) Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3 (2), 77-101.
- Caamaño-Alegre, J., Lago-Peñas, S., Reyes-Santias, F., & Santiago-Boubeta, A. (2013). Budget transparency in local governments: an empirical analysis. Local Government Studies, 39(2), 182-207.
- Carlitz, R.(2013). Improving Transparency and Accountability in the Budget Process: An Assessment of Recent Initiatives, Development Policy Review, 31 (1), 49-67
- Cucciniello, M., Porumbescu, G.A., Grimmelikhuijsen, S. (2016). 25 Years of Transparency Research: Evidence and Future Directions. Public Administration Review, 77(1), 23-44.
- De Renzio, P., Masud, H., Measuring and Promoting Budget Transparency: The Open Budget Index as a Research and Advocacy Tool, Governance: An International Journal of Policy, Administration, and Institutions, 24(3), 607–616.
- De Renzio, P., Gomez, P., & Sheppard, J. (2005). Budget transparency and development in resource‐dependent countries. International Social Science Journal, 57, 57-69.
- Guillamon, M., Bastida, F., Benito, B.(2011). The Determinants of Local Government's Financial Transparency, Local Government Studies, 37(4), 391-406.
- International Budget Partnership(2016). Guide to the open budget questionnaire: an explanation of the questions and the response options, Washington, DC 20002 www.internationalbudget.org.
- IMF Country Report, (2002). Islamic Republic of Iran: Report on the observation of Standards & Codes, Fiscal Transparency Module, Washington, D. C., No. 02/267, 1-22.
- International Monetary Fund(a)(2007). Manual on fiscal transparency, Washington, D. C.
- International Monetary Fund(b)(2007). Guide on resource revenue transparency, Fiscal Affairs Dept, Washington, D. C.
- International Monetary Fund(2014), The Fiscal Transparency Code . Washington, D. C.
- Lowenstein, L.(1996). Financial Transparency and Corporate Governance: You Manage What You Measure, Columbia Law Review, 96(5), 1335-1362.
- Ramkumar, V., & De Renzio, P. (2009). Improving Budget Transparency and Accountability in Aid Dependent Countries: How Can Donors Help?. World Development, 75, 32.
- Williamson, O.E. (2000). The New Institutional Economics: Taking Stock, Looking a Head. Journal of Economic Literature, XXXVIII, 595-613.