اسماعیل پور، مجید. حمیدیان پور، فخریه.محمدی، زهرا(1399) ، نقش میانجی قابلیت بازاریابی و اثربخشی بازاریابی(مورد مطالعه: شرکتهای دانش بنیان شهر بوشهر)، نشریه علمی دانشگاه شاهد ، سال بیست و ششم – دوره جدید شماره 13 بهار و تابستان 1398
اخوان خرازیان،مریم. صالحی صدیقیانی، جمشید. منافی،معصومه(1395)، مدل ارزیابی آمادگی استقرار و پذیرش مدیریت دانش در مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ،فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات سال پنجم ، شماره 17، پاییز 95
بحرینی زاده ،منیجه؛ اسماعیل پور، مجید؛ شهنیایی، عیسی(1394)، بررسی تاثیر بازار محوری بر نگرشهای شغلی(مطالعه: بانکهای تجاری شهر بوشهر)، تحقیقات بازاریابی نوین سال دوم ، شماره 1 (پیاپی 4)
تاجدینی، کیهان؛ معطوفی، علیرضا؛ ریاحی، عبدالله و بهنام پور ، ناصر(1394) . تاثیر رویکردهای بازار محوری و کارآفرینی بر نوآوری : مورد قطعه سازان خودرو . مجله مدیریت بازاریابی، سال چهارم، شماره 6، ص 112-91
حسینی، حجت الله ؛ نورزاد مقدم، احسان (1391) تاثیر نوآوری و بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار و مزیت رقابتی پایدار در بنگاههای صنعتی، نشریه توسعه تکنولوژی صنعتی،دوره 12، بیست و سه، صفحه 21-30
زنگیان، سمیه؛ فیض، داود (1392) طراحی و ارائه مدل مفهومی تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط. همایش ملی دانشگاه کارآفرین (صنعت دانش محور، مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه مازندران
شرفی، وحید؛ ملکی مینباشرزگاه، مرتضی؛ زارعی، عظیم؛ فیض، داود(1396) شناسایی و دسته بندی ذهنیت کارآفرینان قلمرو اکوسیستم بازاریابی بینالمللی با استفاده از روش کیو. فصلنامه مدیریت بازرگانی، .280-228
عباسی اسفنجانی،حسین. دانایی، حبیب اله. اسدی قربانی،ام البنین(1399) . طراحی الگوی عملکرد محصول جدید بر بازار گرایی و سرعت نوآوری در صنعت چرم، تحقیقات اقتصاد کشاورزی، جلد12، شماره 3.
غیبی، امیر (1395) بررسی تاثیر گرایش به کارآفرینی بر عملکرد نوآوری و قابلیتهای بازاریابی(مطالعه موردی : شعب بانک پارسیان در شهر تهران) فصلنامه پژوهش های جدید در مدیریت و حسابداری، دوره: 3، شماره: 20
فیض، داود؛ ملکی مینباشرزگاه، مرتضی؛ زنگیان، سمانه (1392) بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر کارآفرینی سازمانی شرکتهای کوچک و متوسط (مورد مطالعه: شرکت مواد غذایی تهران همبرگر) پژوهشنامه مدیریت اجرایی، .82
سیاوشی، الناز. سیاوشی، بهناز.عباسی، مسعود، نوروزی ،حسین(1399)،تاثیر بازارگرایی بر بهزیستی: نقش نوآورییهای محیط زیستی،فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، سال هشتم ، شماره سوم ، بهار 1399
لاجوردی مسعود، دانایی ابوالفضل، لاجوردی میلاد،کاظم پور مازیار(1397) ، بررسی تاثیر ابعاد بازار گرایی بر کار کردهای مدیریت دانش، فصلنامه مدیریت راهبردی دانش سازمانی دانشگاه جامع امام حسین ، سال اول شماره 2، پاییز 1397 : 204-187
مومنی، مصطفی. حقیقی کفاش،مهدی(1395)،نواوری به عنوان قابلیتی چند بعدی، نشریه بهبود مدیریت، سال دهم، شماره 1، پیاپی 31.
محمدی فاتح، اصغر . سبحانی، محمد صادق و محمدی ، داریوش(1393) مدیریت دانش رویکردی جامع ، انتشارات پویش ، چاپ دوم
محمدی،زهرا.اسماعیل پور،مجید.حمیدیان پور، فخریه (1399)، تاثیر کارآفرینی محوری و بازار محوری بر اثر بخشی بازاریابی از طریق قابلیت بازاریابی در کسب و کارهای کوچک و متوسط، نشریه علمی کاوشهای مدیریت بازرگانی، سال دوازدهم، شماره بیست و سوم
Saunila, M., Ukko, J., & Rantanen, H. (٢٠١٢). Innovation Capability and Its Measurement in Finnish SMEs, Practice-based innovation: Insights, applications and policy implications. Berlin/Heidelberg: Springer-Verlag,pp41-64
Abdallah Mohammad Alshanty, Okechukwu Lawrence Emeagwali(2019), Market-sensing capability, knowledge creation and innovation: The moderating role of entrepreneurial-orientation, Journal of Innovation & Knowledge
Aghazadeh, H. & Yazdani, S. (2015). “The Effect of Competitive Strategies on Market Orientation and New Product Development in Commercial Banks of Iran”. Journal of management system, 2(14), 121-146. [In Persian]
Al-Henzab.j, TarhiniBader.A., Obeidat, Y. (2018). "The associations among market orientation, technology orientation, entrepreneurial orientation and organizational performance". Benchmarking: An International Journal, Volume: 25 Issue: 8
Aydın, K., & Thandiwe, T. (2016), "Impact of marketing effectiveness and capabilities, and export market orientation on export performance: evidence from Turkey", European Business Review, 28 (5): 1-29
Aydın, K., & Thandiwe, T. (2016). Impact of marketing effectiveness and capabilities, and export market orientation on export performance: evidence from Turkey. European Business Review, Vol. 28, No. 5, pp. 1-29.
Baron, A., & Mc Gurk. J. (2012). Knowledge Management Time to Focus on Purpose and Motivation.Strategic HR Review,11,316-321.
Centobelli, P., Cerchione, R., & Esposito, E. (2018). Aligning Enterprise Knowledge and Knowledge Management Systems to Improve Efficiency and Effectiveness Performance: A Three-Dimensional Fuzzy-Based Decision Support System. Expert Systems with Applications, 91, 107-126.
Chang, C. M., Hsu, M. H., & Yen, C. H. (2012). Factors Affecting Knowledge Management Success: The Fit Perspective. Journal of Knowledge Management, 16(6), 847-861.
effectiveness in the female consumer market in Zimbabwe", Gender in Management: An International Journal, Vol. 34, No. 2, pp. 94-120.
Hidalgo, A. & D’Alvano, L. (2014). Service innovation: inward and outward related activities and cooperation mode. Journal of Business Research, 67(5), 698 –703
Hidesuke, T. (2016), " Effects of industry forces, market orientation, and marketing capabilities on business performance: An empirical analysis of Japanese manufacturers from 2009 to 2011",Journal of Business Research, 22 (3): 1-9
Julio Cesar Ferro de Guimar~aesa, Eliana Andrea Severob,C esar Ricardo Maia de Vasconcelos,(2018), The influence of entrepreneurial, market, knowledge management orientations on cleaner production and the sustainable competitive advantage, Journal of Cleaner Production174(2018)1653-1663
Luiz dos Santos, I., Vieira Marinho, S. (2018). Relationship between entrepreneurialorientation, marketing capability and business performance in retail supermarkets in Santa Catarina (Brazil). Innovation & Management Review, Vol. 15, No. 2, pp. 118-136.
Marioj.Donate,JesusD.sanchez de Pablo,(2015) , The role of knowledge-oriented leadership in knowledge management practices and innovation,journal of Business Research68(360-370)
Miller, D. (1983). “The correlates of entrepreneurship in three types of firms”, Management Science, 29(7): 770–791
Moreno-Moya, M. & Munuera-Aleman, J.L. (2016). The Differential Effect of Development Speed and Launching Speed on New Product Performance: An Analysis in SMEs. Journal of Small Business Management, 54(2): 750-770
Morris, Michael H., Webb, Justin W., Franklin, Rebecca J., (2011) Understanding the Manifestation of EO in the Nonprofit Context,Entrepreneurship: Theory and Practice, Baylor University, 1042-2587
Mustak, M., Jaakkola, E. and Halinen, A. (2013), “Customer participation and value creation: a systematic review and research implications”, Managing Service Quality, Vol. 23 No. 4, pp. 341-359.
Najafi-Tavani, S., et al. (2015). "Market orientation,marketing capability, and newproduct performance: The moderating role of absorptive capacity", Journal of Business Research, 21 (5):32-45.
Nasser Alqahtani, Can Uslay(2020). Entrepreneurial marketing and firm performance: Synthesis and conceptualdevelopment, Journal of Business Research
O’cass, A. & Ngo L.V. (2006). Market orientation versus innovative culture: two routes to superior brand performance. European Journal of Marketing, 41 (7/8), 868-887.
Orenga-Roglá, S., & Chalmeta, R. (2019). Methodology for the Implementation of Knowledge Management Systems 2.0. Business & Information Systems Engineering, 61(2), 195-213.
Popovski, V., & Nikolic, S. (2015). The Crucial Factors of the Knowledge Management Implementation and Effectiveness on the Telecommunication Market in the Republic of Macedonia. Economic Development, 1(2), 37- 54.
Raffai, C. (٢٠١٤). Investigating the Innovation Capability Maturity of Rural Accommodation Service Providers. University of Pannonia. PhD Dissertation. ٨-٢
Santos, L., Marinho, S. (2018). Relationship between entrepreneurialorientation, marketing capability and business performance in retail supermarkets in Santa Catarina (Brazil). Innovation & Management Review, Vol. 15, No. 2, pp. 118-136
Saunila, M., Ukko, J. (٢٠١٢). A Conceptual Framework for the Measurement of Innovation Capability. Baltic Journal of Management. ٧ (٤).
Seif, Y., Mohamadzamani, M., Shojae, Y. & Moghadam, R. (2018). Entrepreneurial marketing, the marketing capabilities and performance in project-based businesses. Journal of Business Management, 10 (1), 145-164.
Shampy Kamboj, Zillur Rahman, (2017). "Market orientation, marketing capabilities and sustainable innovation: The mediating role of sustainable consumption and competitive advantage", Management Research Review, Volume: 40 Issue: 6
Shan, J., Jolly, D. R. (٢٠١٣). Technological innovation capabilities, product strategy, and firm performance: The electronics industry in China. Canadian Journal of Administrative Sciences, ٣٠, ١٥٩–١٧
Sharafi, V., Maleki Minbash Razgah, M., Zarei, A. & Feiz, D. (2017). Identification and classification of entrepreneurial thinking to the issue of international marketing ecosystem using Q method. Journal of Business Management, 9 (3), 551-572. (in Persian)
Silvia, L. M., & Rajshekhar, G. J. (2015). Entrepreneurial orientation, marketing capabilities and performance: The Moderating role of Competitive Intensity on Latin American International New Ventures. Journal of Business Research, Vol. 69, No. 6, pp. 2040-2051
Sulistyo, H., & Siyamtinah, (2016). "Innovation capability of SMEs through entrepreneurship, marketing capability, relational capital and empowerment", Asia Pacific Management Review, 1-8.
Sulistyo, H., & Siyamtinah, H. (2016). Innovation capability of SMEs through entrepreneurship, marketing capability, relational capital and empowerment. Asia Pacific Management Review, Vol. 21, No. 4, pp. 196-203.
Tajeddini, Kayhan et al (2006). “Examining the Effect of Market Orientation on Innovativeness”, Journal of Marketing Management, Vol. 22, No. 5-6, June 2006, pp. 529-551.
Ying-Pin Yeh, (2016) "Market orientation and service innovation on customer perceived value: The case of supermarket retailers", Management Research Review, Vol. 39 Issue: 4, pp.449-467
Zameer , Hashim , Anam Tara , Uzma Kausar , Aisha Mohsin , (2015) "Impact of service quality, corporate image and customer satisfaction towards customers’ perceived value in the banking sector in Pakistan", International Journal of Bank Marketing, Vol. 33 Iss: 4, pp.442 – 456