• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • ENGLISH
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علوم مدیریت ایران
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
شماره شماره 32
شماره شماره 31
شماره شماره 30
شماره شماره 29
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
دوره دوره 1 (1385)
حقیقی, محمد, کرمی, مسعود, برهان زاده, الیا. (1392). اعتماد مشتریان به کارکنان فروشگاه¬های بزرگ: مطالعه در فروشگاه¬های زنجیره¬ای شهروند تهران. فصلنامه علوم مدیریت ایران, 8(30), 107-126.
محمد حقیقی; مسعود کرمی; الیا برهان زاده. "اعتماد مشتریان به کارکنان فروشگاه¬های بزرگ: مطالعه در فروشگاه¬های زنجیره¬ای شهروند تهران". فصلنامه علوم مدیریت ایران, 8, 30, 1392, 107-126.
حقیقی, محمد, کرمی, مسعود, برهان زاده, الیا. (1392). 'اعتماد مشتریان به کارکنان فروشگاه¬های بزرگ: مطالعه در فروشگاه¬های زنجیره¬ای شهروند تهران', فصلنامه علوم مدیریت ایران, 8(30), pp. 107-126.
حقیقی, محمد, کرمی, مسعود, برهان زاده, الیا. اعتماد مشتریان به کارکنان فروشگاه¬های بزرگ: مطالعه در فروشگاه¬های زنجیره¬ای شهروند تهران. فصلنامه علوم مدیریت ایران, 1392; 8(30): 107-126.

اعتماد مشتریان به کارکنان فروشگاه¬های بزرگ: مطالعه در فروشگاه¬های زنجیره¬ای شهروند تهران

مقاله 5، دوره 8، شماره 30، تابستان 1392، صفحه 107-126  XML اصل مقاله (272 K)
نوع مقاله: مقاله مستقل
نویسندگان
محمد حقیقی1؛ مسعود کرمی2؛ الیا برهان زاده 3
1دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران
2مدرس بازاریابی دانشگاه تهران، تهران
3کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه تهران
چکیده
اعتماد یکی از عوامل مهمی است که پیامدهای بسیار مثبتی در سطوح گوناگون فردی، میان­فردیو ساختاری دارد. با توجه به اهمیت این مقوله مهمدر این پژوهشبا به کارگیری روش کمّی، میزان اهمیت هر یک از متغیرهای تشکیل­دهنده اعتماد مشتریان به کارکنان فروشگاههای شهروند سطح تهرانمیزان رضایت این مشتریان بر مبنای همان ابعاد بررسی شده است.نمونه آماری پژوهش را 400 مشتری تشکیل می­دهده که از چهار شعبه مختلف با روش نمونه گیری مطبق انتخاب شده­اه­اند. در این پژوهش با اتکا بر ادبیات تحقیق از چهار متغیر تشکیل­دهنده اعتماد شامل شایستگی، نیک­خواهی، وفای­به­عهد و پیش­بینی­پذیری به منظور سنجش این سازه استفاده شده است. داده­های گردآوری­شده با استفاده از آزمونهای تی، آنوا، و تحلیل عاملی اکتشافی و تائیدی تجزیه­و­تحلیل گردیده است. یافته­های پژوهش حاکی از آن است که هر چهار بعد مذکور از دیدگاه مشتریان این فروشگاه­ها حائز اهمیت فراوان بوده اما همان مشتریان از منظر این چهار بعد، از این کارکنان رضایت ندارند. همچنین چهار مولفه حسن­نیت، پایبندی به تعهدات و همکاری کارکنان، تشکیل­دهنده بعد نیک­خواهی آنان است. وفای­به­عهد کارکنان نیز شامل اخلاق خوب، ارائه رهنمود شفاف، پاسخگو یی، صبوری، پیگیری و صرف وقت است. برقراری ارتباط، انتقال اطلاعات، تجربه و علاقمندی به کار معرف بعد شایستگی و دردسترس بودن، نظم و ثبات رفتار بیانگر پیش­بینی­پذیری کارکنان می­باشد.
کلیدواژه ها
اعتماد مشتری؛ ابعاد اعتماد؛ فروشگاه¬های شهروند
عنوان مقاله [ENGLISH]
Customer trust in employees of department stores: A Study on Shahrvand Chain Stores of Tehran)
نویسندگان [ENGLISH]
Mohammad Haghighi1؛ Masood Karimi2؛ Eliya Borhanzadeh3
چکیده [ENGLISH]







The purpose of this study is to examine the customer trust in employees of Shahrvand Chain Stores in Tehran. Trust is one of the important determinants which has positive consequences in inter-personal relationships of customers and staff of department stores. Given this


significant issue based on a review of literature, four trust dimensions of competence, benevolence, integrity and predictability were chosen to be studied. A sample of 400 customers from different branches of Shahrvand stores; Kashanak, Beihaghi, Mahallati and Azadegan; were selected on a cluster sampling basis. Data was collected by using a customized questionnaire which has been derived from Dietz and Den Hartog model. The data has been analyzed by using t-test, ANOVA and exploratory and confirmatory factor analysis. The findings show that the customers had put much importance to the fore-mentioned dimensions, but they were less satisfied by the way the department store staff had treated them.
کلیدواژه ها [ENGLISH]
Competitive capability, export performance, citrus fruits
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,634
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,417
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.