• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • ENGLISH
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علوم مدیریت ایران
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
شماره شماره 8
شماره شماره 7
شماره شماره 6
شماره شماره 5
دوره دوره 1 (1385)
. (1386). تعیین عوامل تأثیرگذار بر تصمیم سرمایه‌گذاران بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه علوم مدیریت ایران, 2(شماره 8), 159-179.
. "تعیین عوامل تأثیرگذار بر تصمیم سرمایه‌گذاران بورس اوراق بهادار تهران". فصلنامه علوم مدیریت ایران, 2, شماره 8, 1386, 159-179.
. (1386). 'تعیین عوامل تأثیرگذار بر تصمیم سرمایه‌گذاران بورس اوراق بهادار تهران', فصلنامه علوم مدیریت ایران, 2(شماره 8), pp. 159-179.
. تعیین عوامل تأثیرگذار بر تصمیم سرمایه‌گذاران بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه علوم مدیریت ایران, 1386; 2(شماره 8): 159-179.

تعیین عوامل تأثیرگذار بر تصمیم سرمایه‌گذاران بورس اوراق بهادار تهران

مقاله 6، دوره 2، شماره 8، زمستان 1386، صفحه 159-179  XML اصل مقاله (266 K)
چکیده
باور بر این است که بیشتر فعالیتهای پژوهشی بازاریابی بر عکس‌العمل مصرف‌کنندگان نسبت به استراتژیهای بازاریابی متمرکزند (وربیتن و ویجن1 2006). شاید به همین دلیل است که کوک2 (2007) معتقد است دیدگاه جدید نسبت به آینده بازاریابی باید بر نقش و رسالت مهم آن در ایجاد ارزش برای سهامداران شرکت متمرکز شود. پژوهشهای بازاریابی بر نگرشها و رفتارهایی متمرکز است که در محیط بازار ایجاد درآمد می‌کنند. اما باید توجه داشت که افزایش درآمد الزاما عملکرد مالی برتر را ایجاد نمی‌کند (مادن، فهل و فورنیر3 2005). با داشتن دیدگاه "ایجاد ارزش برای سهامداران" لازم است بازاریابان بینش وسیع تری نسبت به سازمان پیدا کنند و از ابزارهای در دست خود به نحو مطلوبتری در کلیه جهات سازمانی و در راستای اعتلای سازمانی استفاده کنند. در این پژوهش نمونه تصادفی 356 نفری از معامله گران سهام شرکتهای عضو بورس تهران انتخاب شده و پرسشنامه پژوهش بین آنها توزیع شد. سپس اطلاعات با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی تجزیه و تحلیل شد و پنج عامل به عنوان عوامل تاثیرگذار بر رفتار سرمایه‌گذاران به دست آمد. یافته‌های این پژوهش نشان دادند که کانالهای ارتباطات بازاریابی شرکتهای عضو بورس، شرکتهای کارگزاری بورس و ارتباط کلامی (که به منزله برآیندی از کلیه فعالیتهای شرکتها به شمار می‌رود) از جمله عوامل مهم تاثیرگذار بر تصمیم به خرید سرمایه‌گذاران هستند.
کلیدواژه ها
: سرمایه‌گذارعادی؛ کانالهای ارتباطات بازاریابی؛ شرکتهای کارگزاری؛ ارتباط کلامی؛ فرضیه شناخت سرمایه‌گذار مرتون
عنوان مقاله [ENGLISH]
Identifying and Prioritizing Factors Affecting the Investors' Decision in Tehran Stock Exchange
چکیده [ENGLISH]
It is believed that most of the marketing research activities concentrate on consumer’s reflection to marketing strategies. This is the reason why attitude towards future of marketing should shift from making revenues to adding values for company's shareholders. A sample survey on 356 traders was conducted at TSE and data were analyzed using explorative factor analysis. Research findings indicate five main factors that influence Iranian investors’ purchase decisions. Findings show that marketing communication channel, brokerage houses and word of mouth (consequence of all company’s activity) are important influential factors on investor’s purchase decision.
کلیدواژه ها [ENGLISH]
Investor, Marketing Communication Channel, Brokerage Houses, Word of mouth
مراجع
1 میر احمد امیرشاهی محمود شیرازی ویدا سیاه‌تیری (1386) تعیین عوامل تأثیرگذار بر تصمیم سرمایه‌گذاران بورس اوراق بهادار تهران دوره 2 (شماره 8), 159-179
2 MirAmad Amirshahi Mahmood Shirazi Vida Seeyahteeri (2007) Identifying and Prioritizing Factors Affecting the Investors' Decision in Tehran Stock Exchange Volume 2 (Number 8), 159-179
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,512
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 6,323
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.