. (1391). شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فنآوری اطلاعات. فصلنامه علوم مدیریت ایران, 6(23), 81-100.
. "شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فنآوری اطلاعات". فصلنامه علوم مدیریت ایران, 6, 23, 1391, 81-100.
. (1391). 'شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فنآوری اطلاعات', فصلنامه علوم مدیریت ایران, 6(23), pp. 81-100.
. شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فنآوری اطلاعات. فصلنامه علوم مدیریت ایران, 1391; 6(23): 81-100.
شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فنآوری اطلاعات
از یادگیری کارآفرینانه به عنوان فرایند مستمر کسب دانش و مهارتهای لازم برای راهاندازی و ادارهی یک کسبوکار نام برده میشود که نقشی اساسی و مؤثر در شکلگیری و موفقیت فعالیتهای کارآفرینانه دارد. یادگیری بر اساس معیار میزان سامانیافتگی و قاعدهمندی شامل دو بخش رسمی و غیررسمی است. نتایج برخی از پژوهشها حاکی از آن است که فقط20-30 درصد از یادگیری¬ افراد به شیوههای رسمی و ساختارمند و مابقی حاصل روشهای یادگیری غیررسمی است. بنابراین شناسایی عوامل مؤثر بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان جهت تسریعبخشی به این دغدغه، موضوع بااهمیتی محسوب میشود. در این پژوهش به منظور جمعآوری اطلاعات مورد نیاز از روش تحقیق روایتی با تکنیک مصاحبههای نیمهساختاریافته (5W1H) استفاده شده است. کارآفرینان کارکشتهی فعال در صنایع ارتباطات و فنآوری اطلاعات جامعهی آماری پژوهش بودند. بر اساس روش نمونهگیری هدفمند با 12 کارآفرین فعال در جامعهی موصوف به عنوان نمونهی آماری مصاحبه صورت گرفت. برای شناسایی عوامل مؤثر بر یادگیری غیررسمی، از روش کدگذاری سه مرحلهای استفاده شد و در نهایت عوامل مؤثر بر یادگیری غیررسمی شامل سه مقولهی ویژگیهای رفتاری کارآفرین، ویژگیهای کسبوکار و ویژگیهای محیط کسبوکار تعیین و سپس مؤلفههای هریک از مقولهها نیز شناسایی گردید.
Factors affecting informal learning: A study among entrepreneurs within ICT Industry
چکیده [ENGLISH]
Entrepreneurial learning is a continuous process of acquiring knowledge and skills in order to start and manage businesses. Based on formality or the extent to which there are predetermined guidelines, learning is categorized into formal and informal learning. According to the literature, only 20-30 percent of what people learn is through formal and structured processes and the rest is through informal processes of learning. Since entrepreneurial learning plays an important role in the success of entrepreneurs, it is so important to explore factors which influence the informal learning of entrepreneurs. In this research, 12 habitual entrepreneurs that work in ICT industry were interviewed. The tree stage analysis indicates that three factors: entrepreneurial characteristics, business futures, and business environment, influence the informal learning of entrepreneurs.
قنبر محمدی الیاسی
حامد آینه ساز (1390) شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فنآوری اطلاعات سال 6 (شماره 23), 81-100
2
Ghanbar Mohammadi Eliasi
Hamed Ayandesaz (2011) Factors affecting informal learning: A study among entrepreneurs within ICT Industry vol.6 (no.23), 81-100