• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • ENGLISH
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علوم مدیریت ایران
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
شماره شماره 24
شماره شماره 23
شماره شماره 22
شماره شماره 21
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
دوره دوره 1 (1385)
. (1391). شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فن‏آوری اطلاعات. فصلنامه علوم مدیریت ایران, 6(23), 81-100.
. "شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فن‏آوری اطلاعات". فصلنامه علوم مدیریت ایران, 6, 23, 1391, 81-100.
. (1391). 'شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فن‏آوری اطلاعات', فصلنامه علوم مدیریت ایران, 6(23), pp. 81-100.
. شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فن‏آوری اطلاعات. فصلنامه علوم مدیریت ایران, 1391; 6(23): 81-100.

شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فن‏آوری اطلاعات

مقاله 4، دوره 6، شماره 23، پاییز 1390، صفحه 81-100  XML اصل مقاله (553 K)
چکیده
از یادگیری کارآفرینانه به عنوان فرایند مستمر کسب دانش و مهارتهای لازم برای راه‏اندازی و اداره‏ی یک کسب‏و‏کار نام برده می‏شود که نقشی اساسی و مؤثر در شکل‏گیری و موفقیت فعالیت‏های کارآفرینانه دارد. یادگیری بر اساس معیار میزان سامان‏یافتگی و قاعده‏مندی شامل دو بخش رسمی و غیررسمی است. نتایج برخی از پژوهشها حاکی از آن است که فقط20-30 درصد از یادگیری¬ افراد به شیوه‏های رسمی و ساختارمند و مابقی حاصل روش‏های یادگیری غیررسمی است. بنابراین شناسایی عوامل مؤثر بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان جهت تسریع‏بخشی به این دغدغه، موضوع با‏اهمیتی محسوب می‏شود. در این پژوهش به منظور جمع‏آوری اطلاعات مورد نیاز از روش تحقیق روایتی با تکنیک مصاحبههای نیمه‏ساختاریافته (5W1H) استفاده شده است. کارآفرینان کارکشته‏ی فعال در صنایع ارتباطات و فن‏آوری اطلاعات جامعه‏ی آماری پژوهش بودند. بر اساس روش نمونه‏گیری هدفمند با 12 کارآفرین فعال در جامعه‏ی موصوف به عنوان نمونه‏ی آماری مصاحبه صورت گرفت. برای شناسایی عوامل مؤثر بر یادگیری غیررسمی، از روش کدگذاری سه مرحله‏ای استفاده شد و در نهایت عوامل مؤثر بر یادگیری غیررسمی شامل سه مقولهی ویژگیهای رفتاری کارآفرین، ویژگیهای کسب‏و‏کار و ویژگیهای محیط کسب‏وکار تعیین و سپس مؤلفههای هریک از مقولهها نیز شناسایی گردید.
کلیدواژه ها
یادگیری کارآفرینانه؛ یادگیری غیررسمی؛ عوامل مؤثر بر یادگیری غیررسمی؛ کارآفرینان کارکشته
عنوان مقاله [ENGLISH]
Factors affecting informal learning: A study among entrepreneurs within ICT Industry
چکیده [ENGLISH]
Entrepreneurial learning is a continuous process of acquiring knowledge and skills in order to start and manage businesses. Based on formality or the extent to which there are predetermined guidelines, learning is categorized into formal and informal learning. According to the literature, only 20-30 percent of what people learn is through formal and structured processes and the rest is through informal processes of learning. Since entrepreneurial learning plays an important role in the success of entrepreneurs, it is so important to explore factors which influence the informal learning of entrepreneurs. In this research, 12 habitual entrepreneurs that work in ICT industry were interviewed. The tree stage analysis indicates that three factors: entrepreneurial characteristics, business futures, and business environment, influence the informal learning of entrepreneurs.
کلیدواژه ها [ENGLISH]
Entrepreneurial learning, informal learning, informal learning factors, habitual entrepreneurs
مراجع
1 قنبر محمدی الیاسی حامد آینه ساز (1390) شناسایی چارچوبی برای عوامل تأثیرگذار بر یادگیری غیررسمی کارآفرینان در صنعت ارتباطات و فن‏آوری اطلاعات سال 6 (شماره 23), 81-100
2 Ghanbar Mohammadi Eliasi Hamed Ayandesaz (2011) Factors affecting informal learning: A study among entrepreneurs within ICT Industry vol.6 (no.23), 81-100
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,165
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,049
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.