• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • ENGLISH
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علوم مدیریت ایران
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 12 (1396)
شماره شماره 47
شماره شماره 46
شماره شماره 45
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
دوره دوره 1 (1385)
چرخچی, رکسانه, طلوعی اشلقی, عباس, البرزی, محمود. (1396). طراحی مدل پویای ارزیابی نوآوری در سازمان : مطالعه ای در صنعت خودرو. فصلنامه علوم مدیریت ایران, 12(47), 54-75.
رکسانه چرخچی; عباس طلوعی اشلقی; محمود البرزی. "طراحی مدل پویای ارزیابی نوآوری در سازمان : مطالعه ای در صنعت خودرو". فصلنامه علوم مدیریت ایران, 12, 47, 1396, 54-75.
چرخچی, رکسانه, طلوعی اشلقی, عباس, البرزی, محمود. (1396). 'طراحی مدل پویای ارزیابی نوآوری در سازمان : مطالعه ای در صنعت خودرو', فصلنامه علوم مدیریت ایران, 12(47), pp. 54-75.
چرخچی, رکسانه, طلوعی اشلقی, عباس, البرزی, محمود. طراحی مدل پویای ارزیابی نوآوری در سازمان : مطالعه ای در صنعت خودرو. فصلنامه علوم مدیریت ایران, 1396; 12(47): 54-75.

طراحی مدل پویای ارزیابی نوآوری در سازمان : مطالعه ای در صنعت خودرو

مقاله 2، دوره 12، شماره 47، پاییز 1396، صفحه 54-75  XML
نوع مقاله: مقاله مستقل
نویسندگان
رکسانه چرخچی1؛ عباس طلوعی اشلقی 2؛ محمود البرزی3
1دانشجوی دکتری رشته مدیریت تکنولوژی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران
2دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران.
3دکتری مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران.
چکیده
با توجه به تغییرات سریع در محیط های سازمانی، رقابت پذیری و بقای نهایی یک سازمان به توانایی آن در ایجاد نوآوری در سازمان بستگی دارد. نوآوری میتواند منجر به موفقیت تجاری و امکان رهبری بازار گردد و برای ذینفعان ایجاد ارزش نماید و در نهایت باعث رشد اقتصادی و بهبود استانداردهای زندگی در سطوح مختلف گردد. با توجه به اهمیت نوآوری و نقش آن جهت بقای سازمان در محیط پویا و رقابتی امروزی، مقاله حاضر با هدف ارائه مدلی جهت ارتقای سیستم ارزیابی نوآوری در صنعت خودرو به روش توصیفی و با رویکرد مدلسازی انجام شده است. در این مقاله به بررسی پژوهش های انجام شده در زمینه نوآوری پرداخته و در نهایت دو بعد اصلی یعنی نوآوری تکنولوژیکی و مدیریتی شناسایی شدند. سپس شاخص های کلیدی این دو بعد در ارزیابی نوآوری استخراج شدند. نظرات کارشناسان و خبرگان در مورد شاخص ها و ارتباط میان آنها از طریق ارائه پرسشنامه و نیز مصاحبه با آنها و نیز تحلیل تم جمع آوری شد. خبرگان شامل 16 تن از مدیران فناوری شاغل در صنعت خودرو و نیز اساتید دانشگاهی بودند که در زمینه نوآوری و تکنولوژی تخصص داشتند. درنتیجه با توجه به شاخص ها و ارتباطات میان آنها، مدلی جامع جهت ارزیابی نوآوری با تأیید خبرگان این امر ارائه شده است. این مدل می تواند به مدیران شرکت های خودروسازی در ارتقای سطح نوآوری در سازمانشان کمک نماید.
کلیدواژه ها
نوآوری؛ نوآوری تکنولوژیکی؛ نوآوری مدیریتی؛ ارزیابی نوآوری
عنوان مقاله [ENGLISH]
A dynamic model for evaluating innovation in organization : A study in automobile industry
نویسندگان [ENGLISH]
Roxaneh Charkhchi1؛ Abbas Toloie Eshlaghy2؛ Mahmood Alborzi3
1PhD Student in Technology Management, Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehranو, Iran
2Department of Industrial Management, Faculty of Management and Economics, Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran, Iran.
3Department of IT Management, Faculty of Management and Economics, Islamic Azad University, Science and Research Branch, Tehran, Iran.
چکیده [ENGLISH]
Due to rapid changes of organization environment, competitiveness and ultimate survival of an organization depend on its capability of creating innovation. Innovation can leads to commercial success and market leadership. It also creates value for stakeholders and ultimately causes economic growth and improves life standards. Due to the importance of innovation in organization and its role in survival of an organization in current competitive and dynamic environment, this paper reviews the past researches related to innovation while its main objective is creating a new model to improve the innovation evaluation system in automobile industry. It identifies two main dimensions of innovation which are technological and management innovation. Then key indicators of these two types of innovation and their relationships are extracted. Then comments of technology managers and university professors were collected by questionnaires and interviews. At last, with the approval of the experts, it presents a dynamic model of evaluating innovation in order to help the managers to improve the innovation level in their organization.
کلیدواژه ها [ENGLISH]
Innovation, Technological innovation, Management innovation, Innovation evaluation
مراجع
1)       Akcali, B. Y., & Sismanoglu, E. (2015). Innovation and the effect of research and development (R&D) expenditure on growth in some developing and developed countries. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195, 768-775.

2)       Amabile, T. M. (1988). A model of creativity and innovation in organizations. Research in organizational behavior, 10(1), 123-167.

3)       An, H. J., & Ahn, S. J. (2016). Emerging technologies—beyond the chasm: Assessing technological forecasting and its implication for innovation management in Korea. Technological Forecasting and Social Change, 102, 132-142.

4)       Arulrajah, A. (2014). Human resource management practices and innovation: a review of literature.

5)       Asgari, B., & Yuan, W. C. (2007). Depicting the technology and economic development of modern Malaysia. Asian Journal of Technology Innovation, 15(1), 167-193.

6)       Autant-Bernard, C., Fadairo, M., & Massard, N. (2013). Knowledge diffusion and innovation policies within the European regions: Challenges based on recent empirical evidence. Research Policy, 42(1), 196-210.

7)       Bagno, R. B., Salerno, M. S., & Dias, A. V. C. (2017). Innovation as a new organizational function: evidence and characterization from large industrial companies in Brazil. Production, 27.

8)       Beaudry, C., & Allaoui, S. (2012). Impact of public and private research funding on scientific production: The case of nanotechnology. Research Policy, 41(9), 1589-1606.

9)       Blomqvist, K., Harkink, E., Kerssens-van Drongelen, I., Kuittinen, O., & Ojanen, V. (2004, October). Measuring innovativeness-challenges and possibilities for knowledge-based firms. In Engineering Management Conference, 2004. Proceedings. 2004 IEEE International (Vol. 2, pp. 530-535). IEEE.

10)    Boons, F., Montalvo, C., Quist, J., & Wagner, M. (2013). Sustainable innovation, business models and economic performance: an overview. Journal of Cleaner Production, 45, 1-8.

11)    Brem, A., & Voigt, K. I. (2009). Integration of market pull and technology push in the corporate front end and innovation management—Insights from the German software industry. Technovation, 29(5), 351-367.

12)    Carayannis, E. G., & Provance, M. (2008). Measuring firm innovativeness: towards a composite innovation index built on firm innovative posture, propensity and performance attributes. International Journal of Innovation and Regional Development, 1(1), 90-107.

13)    Chen, C. J., & Huang, J. W. (2009). Strategic human resource practices and innovation performance—The mediating role of knowledge management capacity. Journal of business research, 62(1), 104-114.

14)    Chiaroni, D., Chiesa, V., & Frattini, F. (2011). The Open Innovation Journey: How firms dynamically implement the emerging innovation management paradigm. Technovation, 31(1), 34-43.

15)    Cui, A. S., & Wu, F. (2016). Utilizing customer knowledge in innovation: antecedents and impact of customer involvement on new product performance. Journal of the academy of marketing science, 44(4), 516-538.

16)    Cozzarin, B. P. (2017). Impact of organizational innovation on product and process innovation. Economics of Innovation and New Technology, 26(5), 405-417.

17)    Daft, R. L. (1978). A dual-core model of organizational innovation. Academy of management journal, 21(2), 193-210.

18)    Damanpour, F., & Aravind, D. (2011). Managerial innovation: Conceptions, processes, and antecedents. Management and Organization Review, 8(2), 423-454.

19)    Douglas, M. A., Overstreet, R. E., & Hazen, B. T. (2016). Art of the possible or fool's errand? Diffusion of large-scale management innovation. Business Horizons, 59(4), 379-389.

20)    Fritsch, M., & Slavtchev, V. (2007). Universities and innovation in space. Industry and innovation, 14(2), 201-218.

21)    Galanakis, K. (2006). Innovation process. Make sense using systems thinking. Technovation, 26(11), 1222-1232.

22)    Geuna, A., & Muscio, A. (2009). The governance of university knowledge transfer. SPRU Electronic Working.

23)    Godener, A., & Söderquist, K. E. (2004). Use and impact of performance measurement results in R&D and NPD: an exploratory study. R&D Management, 34(2), 191-219.

24)    Gómez, J., Salazar, I., & Vargas, P. (2016). Sources of Information as Determinants of Product and Process Innovation. PloS one, 11(4), e0152743.

25)    Gupta, A. K., & Singhal, A. (2016). Managing human resources for innovation and creativity. Research-Technology Management, 36(3), 41-48.

26)    Hagedoorn, J., & Cloodt, M. (2003). Measuring innovative performance: is there an advantage in using multiple indicators?. Research policy, 32(8), 1365-1379.

27)    Hall, B. H. (2011). Innovation and productivity (No. w17178). National bureau of economic research.

28)    Haner, U. E. (2002). Innovation quality—a conceptual framework. International Journal of Production Economics, 80(1), 31-37.

29)    Hervas-Oliver, J. L., Sempere-Ripoll, F., Rojas Alvarado, R., & Estelles-Miguel, S. (2017). Beyond product innovation: deciphering process-oriented innovators, complementarities and performance effects. Technology Analysis & Strategic Management, 1-14.

30)    Iqbal, A. M., Khan, A. S., Bashir, F., & Senin, A. A. (2015). Evaluating national innovation system of malaysia based on university-industry research collaboration: A system thinking approach. Asian Social Science, 11(13), 45.

31)    Jarrar, N. S., & Smith, M. (2014). Innovation in entrepreneurial organisations: A platform for contemporary management change and a value creator. The British Accounting Review, 46(1), 60-76.

32)    Katz, B. (2006). The integration of project management processes with a methodology to manage a radical innovation project(Doctoral dissertation, Stellenbosch: University of Stellenbosch).

33)    Kogan, L., Papanikolaou, D., Seru, A., & Stoffman, N. (2017). Technological innovation, resource allocation, and growth. The Quarterly Journal of Economics, 132(2), 665-712.

34)    Kravtsova, V., & Radosevic, S. (2012). Are systems of innovation in Eastern Europe efficient?. Economic Systems, 36(1), 109-126.

35)    Larsen, G. D., & Ballal, T. M. (2005). The diffusion of innovations within a UKCI context: An explanatory framework. Construction Management and Economics, 23(1), 81-91.

36)    Lin, R. J., Tan, K. H., & Geng, Y. (2013). Market demand, green product innovation, and firm performance: evidence from Vietnam motorcycle industry. Journal of Cleaner

37)    Production, 40, 101-107.

38)    Lizarelli, F. L., & Toledo, J. C. D. (2016). Practices for continuous improvement of the Product Development Process: a comparative analysis of multiple cases. Gestão & Produção, 23(3), 535-555.

39)    Lloréns Montes, F. J., Ruiz Moreno, A., & Miguel Molina Fernández, L. (2004). Assessing the organizational climate and contractual relationship for perceptions of support for innovation. International Journal of manpower, 25(2), 167-180.

40)    MacDuffie, J. P. (1995). Human resource bundles and manufacturing performance: Organizational logic and flexible production systems in the world auto industry. ILR Review, 48(2), 197-221.

41)    Milling, P. M., & Stumpfe, J. (2000, August). Product and process innovation: a system dynamics-based analysis of the interdependencies. In V Proceedings of the 18th International Conference of the System Dynam& ics Society.

42)    Nowacki, R., & Bachnik, K. (2016). Innovations within knowledge management. Journal of Business Research, 69(5), 1577-1581.

43)    Park, H. W., Hong, H. D., & Leydesdorff, L. (2005). A comparison of the knowledge-based innovation systems in the economies of South Korea and the Netherlands using Triple Helix indicators. Scientometrics, 65(1), 3-27.

44)    Preenen, P. T., Vergeer, R., Kraan, K., & Dhondt, S. (2017). Labour productivity and innovation performance: The importance of internal labour flexibility practices. Economic and Industrial Democracy, 38(2), 271-293.

45)    Rahman, S. A., Taghizadeh, S. K., Ramayah, T., & Ahmad, N. H. (2015). Service innovation management practices in the telecommunications industry: what does cross country analysis reveal?. SpringerPlus, 4(1), 810.

46)    Robin, S., & Schubert, T. (2013). Cooperation with public research institutions and success in innovation: Evidence from France and Germany. Research Policy, 42(1), 149-166.

47)    Ruiz-Jiménez, J. M., & del Mar Fuentes-Fuentes, M. (2016). Management capabilities, innovation, and gender diversity in the top management team: An empirical analysis in technology-based SMEs. BRQ Business Research Quarterly, 19(2), 107-121.

48)    Rusu, G., & Avasilcăi, S. (2015). Innovation management based on proactive engagement of customers: A case study on LEGO Group. Part I: Innovation Management at Lego Group. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering(Vol. 95, No. 1, p. 012143). IOP Publishing.

49)    Sadikoglu, E., & Zehir, C. (2010). Investigating the effects of innovation and employee performance on the relationship between total quality management practices and firm performance: An empirical study of Turkish firms. International journal of production economics, 127(1), 13-26.

50)    Stowe, C. R., & Grider, D. (2014). Strategies for advancing organizational innovation. Journal of Management and Marketing Research, 15, 1.

51)    Tsinopoulos, C., Sousa, C. M., & Yan, J. (2017). Process Innovation: Open Innovation and the Moderating Role of the Motivation to Achieve Legitimacy. Journal of Product Innovation Management.

52)    Urbancova, H. (2013). Competitive advantage achievement through innovation and knowledge. Journal of Competitiveness, 5(1).

53)    Van de Vrande, V., De Jong, J. P., Vanhaverbeke, W., & De Rochemont, M. (2009). Open innovation in SMEs: Trends, motives and management challenges. Technovation, 29(6), 423-437.

54)    Vokoun, M. (2016). The Economics and Politics of Process Innovation and the Sustainable Urban Development. Procedia Engineering, 161, 2229-2233.

55)    Walker, R. M., Damanpour, F., & Devece, C. A. (2010). Management innovation and organizational performance: The mediating effect of performance management. Journal of Public Administration Research and Theory, 21(2), 367-386.

56)    Walker, R. M., Chen, J., & Aravind, D. (2015). Management innovation and firm performance: An integration of research findings. European Management Journal, 33(5), 407-422.

57)    Wang, C. H., Lu, I. Y., & Chen, C. B. (2007). Evaluating firm technological innovation capability under uncertainty. Technovation, 28(6), 349-363.

Wonglimpiyarat, J. (2011). Government programmes 

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 24
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.