استراوس، انسلم. کوربین، جولیت (1394). مبانی تحقیق کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینه ای. ترجمة افشار، ابراهیم. تهران: انتشارات نی.
بهآبادی، فرشاد (1388). راز پرواز نامهای تجاری، تهران: کارآفرین برتر.
حقیقی نسب، منیژه، نبی زاده، طاهره. (1396). تأثیر استراتژی سبز بازاریابی صادرات بر ایجاد تصویر برند سبز: مورد مطالعه صنعت زعفران ایران. مدیریت برند، 4(4)، 113-146.
حقیقی کفاش، مهدی. (1391). عوامل موثر بر ارزش ویژه ی نام و نشان تجاری از منظر مشتریان. تحقیقنامه بیمه (صنعت بیمه سابق). (3)27، 97-120.
حسنی، علی، موسوی بازرگان، سیدجلال، قدیری نیا، محمد. (1392). عملکرد برند، مفهوم سازی و اندازه گیری. فصلنامه گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، 1(1)، 1-38.
جوانی، وجیهه، احسانی، محمد، امیری، مجتبی و کوزه چیان، هاشم. (1395). مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در ورزش ایران. تحقیق های معاصر در مدیریت ورزشی، (12)6، 56-43.
دانایی فرد، حسن و مظفری، زینب. (1387). ارتقا روایی و پایایی در تحقیقهای کیفی مدیریتی: تأملی بر استراتژیهای ممیزی تحقیقی. تحقیقهای مدیریت، (1)1: 162-131.
روستا، احمد؛ ونوس؛ داور؛ ابراهیمی، عبدالحمید (1377). مدیریت بازاریابی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
شاه ولی، منصور، فاطمی، مهسا، ملکیان، عاطفه. (1392). طراحی الگوی ارتباطی و اطلاع رسانی بهینهسازی بازاریابی برای زعفرانکاران شهرستان استهبان استان فارس. برنامهریزی و آمایش فضا، ۱۷ (۱) :۸۷-۱۰۴.
کرباسی، علی رضا، صحابی، حسین، محمدزاده، سیدحسین. (2018). چالشهای زنجیره ارزش زعفران ایران در بازارهای جهانی. پنجمین همایش ملی زعفران، 11-14.
فقیهی، ابوالحسن، تاج الدین، مهدی، تاج الدین، مهران. (1389). بین المللی شدن کسب و کارهای کوچک و متوسط در صنعت غذایی: ارائهی یک مدل علی. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 5(17): 1-22.
کریمی علویجه، محمرضا، حقیقی کفاش، مهدی و نظری، مهسا. (1395). تاثیر فعالیتهای خلق ارزش در جوامع برند، بر خرید مجدد مشتریان و وفاداری به برند در رسانه های اجتماعی. مدیریت برند، (4)7: 181-214.
کلر، کلوین (1396). مدیریت استراتژیک برند. ترجمة بطحایی، عطیه. تهران: انتشارات سیته.
کاتلر، فلیپ (1383). مبانی مدیریت بازاریابی. ترجمة پارسائیان، علی. تهران: انتشارات ترمه.
معصوم زاده، ابوالفضل، ابراهیمی، ابوالقاسم، شمسی، جعفر و دهنوی، خلیل. (1392). برنامه عملیاتی برندسازی محصول زعفران ایران. علمی تحقیقی زراعت و فناوری زعفران، 1(2)، 39-68.
هومن، حیدرعلی (1389). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها .
Aaker, D. A. (1996). Measuring brand equity across products and markets. California Management Review, 38(3), 102–120.
Ali, A., & Hakim, I. A. (2017). An Overview of the Production Practices and Trade Mechanism of Saffron in Kashmir Valley (India): Issues and Challenges. PACIFIC BUSINESS REVIEW INTERNATIONAL, 10(2), 97-106.
Ambler, T. (2003). Marketing and the Bottom Line, 2d ed. London: Pearson Education.
Balmer, J.M.T. (2001), Corporate identity, corporate branding and corporate marketing seeing through the fog, European Journal of Marketing, 35(3/4), 248-91.
Bosmali, I., Ordoudi, S. A., Tsimidou, M. Z., & Madesis, P. (2017). Greek PDO saffron authentication studies using species specific molecular markers. Food research international, 100, 899-907.
Cravens, K. S., & Guilding, C. (1999). Strategic Brand Valuation: A cross functional prespective. Business Horizons, 42(4), 53-62.
De Chernatony L. (2010), From Brand Vision to Brand Evaluation: The Strategic Process of Growing and Strengthening Brands. 3nd ed. Oxford: Published by Elsevier Ltd.
De Chernatony, L., Harris, F. J., & Christodoulides, G. (2004). Developing a Brand Performance Measure for Financial Services Brands. The Service Industries Journal, 24(2), 15–33.
De Chernatony, L. and Riley, F.D. (1998), Modeling the components of the brand, European Journal of Marketing, 32(11/12), pp. 1074-90.
De Chernatony, L. (1999), Brand management through narrowing the gap between brand identity and brand reputation, Journal of Marketing Management, 15(1/3), pp. 157-79.
Ganie, M. A., & Nusrath, A.(2016). Marketing and Trade Mechanism of Saffron. crocus Sativus. IOSR Journal of Economics and Finance, 7(5), 55-62.
Hamid, N., Kachroo, J., Bhat, A., & Peer, Q. J. (2017). An economic analysis of marketing and price spread of saffron in J&K State. Journal of Pharmacognosy and Phytochemistry, 6(5), 1231-1239.
Hoeffler, S., & Keller, K. L. (2003). The marketing advantages of strong brands. The Journal of Brand Management, 10(6), 421-445.
Herstein, A and Zvilling, C. (2011). Brand management perspectives in the twenty-first century Qualitative Market Research. An International Journal 14(2): 188-206.
Hsu, C. H., Oh, H., & Assaf, A. G. (2011). A customer-based brand equity model for upscale hotels. Journal of Travel Research, 51(1), 81 –93.
Karbasi, A., & Mohammadzadeh, S. H.(2016). Developing strategies to protect saffron production and market in Iran. In International Symposium on Saffron Biology and Technology: Advances in Biology, Technologies, Uses and Market, 11(84), 11-20.
Kashefi, M., Mohammadi, H., & Abolhasani, L. (2019). Effect of Marketing Strategies on Export Performance of Agricultural Products: The Case of Saffron in Iran. Journal of Agricultural Science and Technology, 21.
Kotler, P. and Keller, K.L. (2005), Marketing Management, 12th ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.
Kotler, P. (1997). Marketing management analysis, planning, implementation, and control (9th ed.). New York, NY: Prentice-Hall.
Keller, K. L. (2008). Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity (3rd ed.). Pearson Higher Ed USA.
Keller, K. L., & Lehmann, D. R. (2003). How do brands create value?. Marketing Management, 12(3), 26-31.
Kennelly, M., & Toohey, K. (2014). Strategic alliances in sport tourism: National sport organizationsand sport tour operators. Sport Management Review, 17(4), 407-418.
Kheirandish, M., & Gowda, M. S. (2012). Marketing efficiency and price spread for Saffron in Iran. Trends in Agricultural Economics, 5(1), 23-30.
LaBonte, T.J. (2003), Building a new performance vision for results, Industrial and Commercial Training, 35(1), 33-7.
Liu, M., Wong, A. I., Shi, G., Chu, R., & Brock, J. L. (2014). The impact of corporate social responsibility (CSR) performance and perceived brand quality on customer-based brand preference. Journal of Services Marketing, 28(3), 181 –194.
Louro, J. M., & Cunha, V. P. (2001). Brand Management Paradigms. Journal of Marketing Management, 17, 849-875
Melodena, S. B., (2009). Strategic branding of destinations: a framework. European Journal of Marketing, 43(5/6), 611-629
Murry, C.E., and Keller, G. (2008). Differentiation of embryonic stem cells to clinically relevant populations: lessons from embryonic development. Cell. 132, 661–680.
Mizik, N. (2014). Assessing the total financial performance impact of brand equity with limited time-series data. Journal of Marketing Research, 51(6), 691 –706.
O'Cass, A., & Weerawardena, J. (2010). The effects of perceived industry competitive intensity and marketing-related capabilities: Drivers of superior brand performance. Industrial Marketing Management, 39(4), 571 –581.
Park, Chan Su and Seenu V. Srinivasan (1994), A Survey-Based Method for Measuring and Understanding Brand Equity and Its Extendibility, Journal of Marketing Research, 31(2), 271-288.
Polonsky, M.J. and Jevons, C. (2006), Understanding issue complexity when building a socially responsible brand, European Business Review, 18(5), 340-9.
Qadri, B. (2018). Examining Saffron Income and Choice of Marketing Channel Connection. Asian Journal of Managerial Science, 7(1), 25-30.
Raja, N., Wani, N. U. I., & Rashid, S. M. U. (2018). Personal and socio-economics profile of the saffron growers and its association with their income level: A study in the Pulwama district of Kashmir valley. Journal of Pharmacognosy and Phytochemistry, 7(4), 3437-3441.
Roll, M. (2006). Asian Brand Strategy, how Asian builds strong brands, china: Palgrave Macmillan press.
Rocchi, R., Mascini, M., Faberi, A., Sergi, M., Compagnone, D., Di Martino, V., & Pittia, P. (2019). Comparison of IRMS, GC-MS and E-Nose data for the discrimination of saffron samples with different origin, process and age. Food Control, 106736.
Rust, R., Zeithaml, V. A., & Lemon, N. K. (2004). Customer-Centered Brand Management. Harvard business review, 110-118.
Saqib, N. (2015). Geographic indication as a branding tool for saffron. International Journal of Management and Social Science Research Review, 1, 18-27.
Schultz, D., & Barnes, B. E. (1999). Strategic Brand Communication Campaigns, Chicago: NTC Business Books.
Scott, D., & Marlene, M. (2006). Key Ideas in Educational Research. New York, Continuum.
Senizza, B., Rocchetti, G., Ghisoni, S., Busconi, M., Pascual, M. D. L. M., Fernandez, J. A & Trevisan, M. (2019). Identification of phenolic markers for saffron authenticity and origin: An untargeted metabolomics approach. Food Research International, 126, 108584.
Strauss, A., Corbin. (1998). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. SAGE Publications, Inc.
Sereshti, H., Poursorkh, Z., Aliakbarzadeh, G., & Zarre, S. (2018). Quality control of saffron and evaluation of potential adulteration by means of thin layer chromatography-image analysis and chemometrics methods. Food control, 90, 48-57.
Sultan, S. M., Negi, N., & Raina, S. K. (2019). Exploration, collection and conservation of multicrop germplasm from Kishtwar district of Jammu and Kashmir, India. Journal of Applied and Natural Science, 11(2), 398-403.
Usakli, A., & Baloglu, S. (2011). Brand personality of tourist destinations:An application of selfcongruity theory. Tourism Management, 32, 114127.
Veloutsou, A. C. & Panigyrakis, G. G. (2001). Brand teams and the brand management structure in pharmaceutical and other fast-moving consumer goods companies. Journal of strategic marketing, 9, 233–251.
Wani, A. (2018). Brand Equity of Kashmiri Saffron: An Empirical Study. IUP Journal of Brand Management, 15(2).
Wong, H.Y. and Merrilees, B. (2005), A brand orientation typology for SMEs: a case research approach. Journal of Product & Brand Management, 14(3), 155-62.
Woodside, AG., Walser, MG. (2007). Building strong brands in retailing. Journal of Business Research, 60(1), 1-10.